måndag 28 mars 2011

Drömskola





Vår monter skall föreställa ett annorlunda klassrum. Man kan säga att vår monter försöker likna ett klassrum med många olika rum.
I rummet som heter CAMPFIRE kan man kan sitta med klasskompisar och lärare och diskutera. Just det här rummet har åtta kuber att sitta på, i mitten finns ett treflikigt bord och på det brinner en eldstad.

Du kan också vara i rummet WATERING HOLE. Där stannar man till, tar en fika och pratar med vänner och slappnar av. Det rummet har runda bord med höga stolar runt.

MOUNTAIN TOP är ett rum där man kan presentera sina arbeten man gjort i skolan. Man kan ställa sig uppe på en "scen" och redovisa inför sina kompisar och det finns även säckar för de som skall lyssna på presentationen. Här kan även läraren ha sina genomgångar.

Min absoluta favorit är CAVE där man kan sitta ensam och ha lite lugn och ro. Stolen heter Globe Chair och i den kan jag sitta och jobba koncentrerat. Men stolen är ganska dyr och kostar nästan 30 000 kronor.

3 kommentarer:

  1. 30-40.000 kan det väl vara värt för lite lugn och ro? Vilket av de olika "rummen" saknar ni mest i er skola?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är värt det. Jag tror även att rummet "CAVE" hade varit bra för att man ibland behöver lite lugn & ro i skolan. Det är nog det jag saknar mest.

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag ni ska ta och berätta för era rektorer när ni kommit hem till Skogstrop igen. Vem vet, det kanske går att lösa lättare än ni tror.

    SvaraRadera