måndag 28 mars 2011

Just getting started

Jag är på Stockholmsmässan. För ett halvt dygn sedan så stod jag och några andra från Skogstorpsskolan på Falkenbergs Järnvägsstation. Jag gillar att resa och komma till nya platser. Man har ju nästan alltid en bild i huvudet innan om hur det ska vara. Stockholmsmässan känns jättestor. Tidigare har jag bara varit på ett annat ställe som liknar det här och det är Elmia. Vår monter är mitt i utställningshallen. Vi delar montern med elever från gymnasieelever från YBC och mellanstadieelever från Vittra.

De har delat upp montern i fyra olika delar och de har sagt att det ska försöka likna en skolmiljö, men jag tycker mer att det ser ut som ett mysrum på dagis. Det känns kanske lite barnsligt med kuddar, men det skulle vara roligt att ha annorlunda klassrum.

Omkring oss så finns en massa andra montrar och många ser intressanta ut. Det vi ska göra här är att berätta och visa vad vi gör i skolan. Vi hoppas på besök från politiker och kommunfolk. De är här för att gå på föreläsningar och en massa seminarier och det är meningen att de i pauserna skall fika och bli nyfikna på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar